Nummer två

Catrin, min första/enda läsare och tillika livscoach sen en vecka tillbaka, har gjort en lista jag ska följa (hej Catrin!). För att jag är bra på att komma på idéer och saker jag vill göra, men värdelös på att slutföra. Nummer två var egentligen att starta en blogg, eftersom jag så länge funderat på att återuppta detta tidsfördriv, pratat om det, tjatat om det, men aldrig kommit till skott. “Bara gör det då” har Catrin sagt, och nu satte hon det på min livslista så nu hade jag inget val (för allt på listan är tvingande). Det är bra. För jag vill så gärna komma igång med att skriva igen, något annat förutom kandidatuppsats, och vad är bättre för att kicka igång meningsbyggandet och ordförrådet än att skriva litegrann, helt prestationslöst, några gånger i veckan? Just det.

Så att starta en blogg var nummer två men blev nummer ett eftersom jag var ute i så god tid, och bloggen ska även fungera som ett sätt för min kära coach att hålla koll på att jag gör vad jag ska. Så hittills fyller den två funktioner. Inte illa! Kanske kommer det fler.

Så, nummer ett som således blev nummer två då. Senast den 15/3 skulle jag göra en tavla av en ram och lite gamla kort. Detta projekt, som egentligen är ett yttepyttelitet miniprojekt, har legat bakom skrivbordet i typ ett år. Jag köpte en ram på loppis, skrotade fram lite gamla vykort ur olika gömmor, och – stoppade in dem i ett hörn där de har samlat damm (för jag dammsuger sällan i hörnen, där är man ju aldrig).

Men, nu var det alltså dags! Och, med en dag till godo, voilá:

Denna tavlan är praktisk också! För när jag tröttnar på korten jag har uppe är det ju bara att byta. Jag kan t.ex. sätta upp fina julkort i december. Kankse påskkort om en månad? Vem vet. Jag kan i alla fall variera mig. Och det är ju kul. Så om någon vill skicka fina kort till mig kan ni slå er i backen på att de inte hamnar i någon låda på vinden, utan förr eller senare kommer smycka min vägg! 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

8 Responses to Nummer två

  1. catrin says:

    jisses så fin den blev! åhåhå, blir helt stolt 🙂

  2. Mem says:

    Nu har du TVÅ trogna läsare! Hurra för att du har skaffat en blogg! Jag vet inte riktigt heller vad jag ska ha min till, det tar nog tid att få till ett ordentligt flöde, men det är en bra grej, en ventil för att få ut texter och tankar. Keep up!

  3. Esmeralda says:

    Jag kommer också följa dig Malin! En eloge till dig Catrin för att du pushar Malin till detta, tavlan blev jättefin, längtar efter att se den i verkligheten!

  4. Emilia says:

    Fin tavla Molle! och Catrin, bra initiativ. jag borde skaffa mig en egen Catrin 🙂 som sätter lite fart på det hela

Leave a Reply

