Betapetfrihet?

Jag är beroende av två saker för tillfället.

1. Nässpray. Fast inatt lyckades jag sova utan genom att smörja in näsan med en mentholsalva, det funkade ganska bra till ungefär halv sju på morgonen då jag vaknade av att den ena näsborren var helt igentäppt. Så kanske ska jag köra total rehab nu.  

2. Betapet. Alltså alfapet på internet. Varje dag tänker jag att nu, nu måste jag ta en längre paus från detta, dels för att det tar en massa tid, och dels för att det inte är jättekul längre efter några matcher. Men det blir liksom tvångsmässigt. Dessutom har Daniel lovat att han ska köpa en bakelse till mig när min rating kommer över 1400. Det är ju inte som att jag inte har råd att köpa en bakelse själv, men jag vill ha DEN bakelsen. Det blir en utmaning. Till och med i drömmarna spelar jag betapet. Härom natten vaknade Daniel av att jag pratade i sömnen, och hörde mig säga “Jag behöver ett P”. Och då har det väl gått lite för långt? Så det får nog bli rehab där också.

Annars: solen skiner och det är vår i luften. Gick genom stadsparken och log mot himlen. Tittade på ankorna som låg och solade med huvudet inborrat i fjäderpälsen. Tittade på turisterna som tittade på ankorna. Tittade på de små ynkliga gula blommorna i allt det bruna och såg framför mig hur det kommer se ut om en månad: färgsprakande rabatter, löv på träden och folk som sitter på filtar och har picknick.

Längtar, längtar, längtar. Efter sånt här:

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Betapetfrihet?

  1. Esmeralda says:

    Åhh..vilka härliga bilder! Längtar också!

Leave a Reply

