Tenta, hemtenta och tjuvstart på nr 4

Puh.

På den sjunde dagen skapade Gud hemtentan och sa Moahahaha! Men nu jävlar är den klar. Orkar inte ens läsa igenom det, för jag kommer ändå inte förstå ett dugg av vad jag skrivit. Bara en massa meningslösa siffror.

I fredags gjorde jag min sista salstenta någonsin. Eller, vem vet, kanske kommer jag läsa någon mer kurs någon gång. Kanske till och med i sommar om jag inte får nåt jobb. Men det var den sista planerade tentan. Så här såg det ut dagarna innan:

Och jag var inte ett dugg nervös. Jag blir annars alltid så nervös dagen för tentan att jag blir dålig i magen och måste springa på toa hela morgonen. Hur väl förberedd jag är. Men i fredags var jag, och tillika magen, lugn som en skock idisslande kor Jag njöt till och med litegrann. För jag tyckte att jag kunde precis allt. Det var ett fint avsked till matteannexet. Må vi aldrig ses igen.

Och så här såg det ut efter tentan:

Igår tog jag en paus från hemtentan och åkte till Dalby för att gå på loppis. Och det var då jag tjuvstartade på nummer fyra på Catrins to-do-list. För en sak jag tycker är väldigt roligt men ändå gör alltför sällan är att gå på loppis. Bara strosa runt och peta på gamla saker och föreställa mig vilket liv de har varit med om innan. Och ibland hitta något jag känner att det här måste jag ha även om jag inte vet till vad.

Nummer fyra på listan är alltså (jag hoppas det är okej att jag hoppar lite Catrin, när möjligheten uppenbarar sig) att jag måste gå på minst tre loppisar i april. Så jag tjuvstartade lite. Och hittade jättefina gamla Min Skattkammare-böcker. Som jag inte vet när eller om jag kommer läsa ens, men det är så svårt att låta bli att köpa fina böcker när de kostar 5 kr styck. Köpte även en roman om Edith Södergran av Ernst Brunner som mamma sa att jag bara måste läsa. Och så försökte jag köpa ett gäng såna där gammeldags vikter i olika storlekar men då var jag tvungen att köpa en stor fet våg till, som typ hade tagit upp hela köket. Så det fick va.

Imorgon börjar ett nyttt kapitel på våren. Den Stora Uppsatsen. Fasar lite för det, men det är väl bara att hugga tänderna i…i det här till att börja med:

Jag vet, det är en mycket deprimerande hög. Så vad ni än ska göra för jobbiga saker de närmsta veckorna kan ni ju känna er lättade över att ni inte behöver läsa er igenom just den här högen.

Om inte mina handleder smält ihop med den överhettade plasten på min dator ska  jag lämna den nu och slänga mig i soffan. Äntligen.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Tenta, hemtenta och tjuvstart på nr 4

  1. Mem says:

    Jag gillar din blogg, Malin! Så fint att få se en liten bit av din vardag. Jag borde också lova någon att gå mer på loppis, det blir av alldeles för sällan!

    • Malin says:

      Tack Emma, vad roligt att höra! Och detsamma =) Det är ett bra sätt att få ta del av varandras liv när man inte ses så ofta! Och du kan lova mig, om du vill =)

  2. catrin says:

    Åh, vad duktig du är Malin! Både vad gäller tentandet och loppisgåendet. Jag vibrerar här av stolthet.

    Och ja, just den sista formuleringen där gjorde mej så lättad; “Jag vet, det är en mycket deprimerande hög. Så vad ni än ska göra för jobbiga saker de närmsta veckorna kan ni ju känna er lättade över att ni inte behöver läsa er igenom just den här högen.”
    för jag ska flyttpacka, flyttstäda osv. Skiiittråkigt. Men. Inte lika tråkigt som att läsa alla dom där böckerna. Tack, du fick mitt liv att gestalta sej som lite mer uthärdligt.

    puss!

  3. Esmeralda says:

    Jag säger också till matteannexet att MÅ VI ALDRIG SES IGEN. Vedervärdigt ställe!
    Och håller med Catrin… du lyckades faktiskt få mina problem att mattas av en aning i skuggan av din bokhög…

Leave a Reply

