Test

Imorrn ska jag göra ett (kanske livsavgörande) test.

Jag förvånas ofta av hur fort dagarna går trots att de består av så många timmar. Om man räknar att man sover i 8 timmar, då har man 16 timmar kvar på dygnet. Även om man räknar bort så mycket som 4 timmar på rutinsaker som frukost, matlagning, duscha, ta sig till ställen osv, är det så mycket som TOLV timmar kvar. Det är jättemycket tid. Och ändå, vissa dagar känns det som att jag inte har gjort någonting. Som idag. Ingenting.

Så, imorgon ska jag gå upp halv åtta. Nej, inte gå, studsa upp! Häpp häpp! Sen ska jag va så sjukt effektiv hela dagen. För att se hur mycket jag faktiskt skulle hinna med på en dag om jag var en riktig arbetsmyra. Först ska jag gå och träna. Nej, inte gå. Jag ska studsa fram till gymmet! När jag kommer hem, stärkt och pigg, ska jag äta en tallrik gröt och sedan sätta mig vid datorn och antecknaantecknaanteckna ur min bokhög, med internet avstängt så jag inte kan kolla Facebook eller kolla mailen en gång var tionde minut, och inte fastna i Betapetträsket (förresten, bakelsen är säkrad nu, jag får den på fredag) eller på DN eller på någon av alla tusentals läsvärda-när-man-borde-plugga-bloggar.

Jag hoppas på resultat!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Test

  1. Esmeralda says:

    Så blev det alltså inte…

Leave a Reply

