Aha

Kom på en möjlig anledning till varför jag drömmer om vårtiga tanter som tar min dator och paniken över allt som finns på den. Jag tror det kan vara mitt undermedvetna som meddelar mig att det är dags att göra backup. Mitt medvetna jag är i fortfarande i förnekelsestadiet över skicket på min dator medan mitt undermedvetna har nått acceptans.

Det kanske är dags att börja ta tecknen på allvar:

Den knakar när jag stänger och öppnar den.

Det skramlar runt lösa plastbitar i skärmen. Jag skulle kunna plocka ut dem men har inte vågat.

Den blir så varm att mina fingrar ibland blir varma när jag skriver på den.

Den hänger sig titt som tätt.

Igår när jag stängde av den vägrade on/off-knappen sluta lysa, fastän datorn var av.

Den är en fighter, det får jag ge den. Och jag tror nog att den kan kämpa ett litet tag till. Men idag gör jag en back-up, så jag slipper ha mardrömmar om det i alla fall.

När jag ändå är inne på drömtydning, vad betyder det att jag inatt drömde att en klasskompis skickat en ros till min lärare från mig på alla hjärtans dag, och att han och rektorn tog ett allvarligt snack med mig om att man inte får skicka rosor till lärare, för att det är fjäsk?

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Aha

  1. Mem says:

    Usch, det där är mitt ständiga borde. Borde göra backup, både på den gamla och den nya datorn. Alla bilder man har lagrade där… gah…

  2. Esmeralda says:

    Haha…så roligt har jag inte haft på hela dagen som nu när jag läste om din stackars dator!

Leave a Reply

