Buhu buhu buhu

Självförtroendedipp som gör att jag vill slänga en viss inspelningsapparat i väggen och gråta lite.

Imorrn ska jag hålla en presentation. Inför 3 rekryterare. En presentation på 5 minuter där jag ska sälja mig själv, ungefär. Igår kände jag mig rätt nöjd med den. Kände att det bara var att övaövaöva, sen skulle det gå fint. Men sen spelade jag in mig själv. Det skulle jag aldrig ha gjort. Jag saknar Skurupsdagarna när jag var van vid att höra min egen röst i en mikrofon och inte ryggade tillbaka av den. Nu känns det kört. När jag hör mig själv känner jag: det där skulle jag aldrig orka lyssna på.

Jag skulle verkligen behöva en röstcoach. Jag blir utmattad och kornig i rösten efter bara en halv minut, och låter som en trött maskin resten av presentationen. Det ligger inte heller i min naturliga melodi att gå upp och ner i tonläge hursomhelst, vilket gör det ännu tråkigare. Jag försöker, men då låter det som att jag plötsligt blir stockholmare vilket är ännu konstigare.

Buhuuuuu! Jag hoppas verkligen att de kan ignorera min tråkiga trista tröttsamma röst och se innehållet.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Buhu buhu buhu

  1. Mem says:

    Hur gick det? Jag känner igen det där med att inte gilla sin egen röst. Jag har vant mig nu, men det är efter många timmars pinsamt lyssnande på bandade intervjuer. Tror att det är någon sorts tröskel man behöver komma över, sen skiter man i det.

Leave a Reply

