Loppis nr 2

Igår var jag på månadens andra loppis.

Det var ett riktigt bra exemplar, inte så billigt att man blir girig och köper vadsomhelst men med många fina saker som fick mig att önska att jag kunde spendera pengar lite mer oförsiktigt. Efter mycket velande, där jag valde bort en köksklocka vars tickande Daniel hävdade skulle göra honom galen, en stor bricka i mässing som inte skulle fått plats någonstans i vårt hem, och ett plommonstop som knappt täckte en fjärdedel av mitt huvud, köpte jag till slut:

2 st klädesplagg som var för fina för att inte köpa men för små för att jag ska kunna ha dem själv…och som således skall skänkas till vänner.

2 st ljuslyktor i mässing som egentligen kostade alldeles för mycket och som jag inte vet om de går att sätta upp eftersom alla våra väggar är gjorda antingen av betong eller av sand.

samt 1 stor burk:

En mycket bra loppisrunda som slutade mindre bra med att jag fick bevittna en motorcykelolycka och ringa efter ambulans. Men det verkade som att personen i fråga efter omständigheterna mådde bra och jag håller alla fingrar och tår för att det visade sig stämma.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Loppis nr 2

  1. Esmeralda says:

    Vilken söt burk Malin:)

  2. Malin says:

    Den kan jag ha kakor i och bjuda er på =)

Leave a Reply

