Magemagemage

Jag kollade runt bland funktionerna på WordPress och där fanns en lista med sökord (från google antar jag) som gjort att folk hamnat på min blogg. Dels har några sökt på namnet, det antar jag är mina vänner.

MEN! Det sökord som lett till flest träffar på min blogg är “dålig i magen tenta”. Betyder det att jag borde skriva mer om detta? Kan detta bli en dåligimagenblogg?

I så fall kan jag börja redan nu. Denna veckan gör jag intervjuer med politiker till min kandidatuppsats. Och magen går såklart ut i strejk. Den vill inte. Den pallar inte mer nervositet denna månaden. Frukosten växer i munnen, i halsen, i magen.

Det är ju idiotiskt av hjärnan att göra kroppen till ett vrak när den blir nervös. Den borde ju istället göra den ännu mer fit for fight. Inte fit for flight när den vet att flykt inte kommer på tal. För jag vet ju faktiskt att jag kommer gå dit, och inte springa därifrån fastän det är läskigt.

Så här kommer förresten början till tantmalin se ut, om 30 år:

(Förutsatt att jag fortfarande har samma glasögon när jag är 55)

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to Magemagemage

  1. Esmeralda says:

    Det är ju kul att de med magproblem kan se att de inte är ensamma i världen;)
    Vilken vacker Tant-Malin…heheh=) måste kolla hur jag kommer se ut!

  2. catrin says:

    Malin, du är mej veterligen inte 35 år gammal! Men ok. 45-åriga Malin ser sympatisk ut.

Leave a Reply

