Sommarvintervårvaaa?

Jag packade väldigt entusiastiskt min Stockholmshelgväska innan idag, samtidigt som jag småpratade med målaren i köket om målarfärg och olika nyanser av terracotta.

Jag: Vi gillade ju inte de här orangea tapeterna när vi flyttade in, vi tyckte de var ganska gräsliga, men nu har vi vant oss och gillar dem faktiskt.

Han: Ja, det där är ju nån slags terracotta…

Jag: Jaha, ja jag tycker mest det är orange.

Han: Ja, det är spännande det där med färg. Det finns så många nyanser och det som jag tycker är terracotta tycker inte du är terracotta. Du har säkert en egen åsikt om vad som är terracotta.

Jag: Nej.

Han: Nä….men det är spännande i alla fall.

Jaha, men i alla fall, så tryckte jag in mig i garderoben (av någon anledning placerade vi hela köksmöblemanget framför min garderob) och fiskade ut mina shorts, en sommarklänning och ett par sandaler. Tänkte, gud så skönt, vad lätt väskan blir och vad mycket man ändå får plats med nu när det är sommar.

Sen går jag på teater med mamma och vi är på väg därifrån när hon spräcker bubblan.

“Ska du inte packa ner din vinterjacka, det ska ju bli frostgrader.”

“Va, nej, det kan det ju inte bli, det är ju jättevarmt” insisterar jag (jag ska ju bada fotbad och måla naglarna och inte läsa Cosmo men däremot Psykosocial arbetsmiljö i praktiken ikväll)

Jag kommer hem, slår på min dator, tappar upp vatten i min plastbalja, går in på klart.se och –

NEEEJ! Fredag 17 grader (okej), lördag 13 grader (njaa…), söndag 10 grader (inte okej), måndag 6 grader (vaaa??).

Jaha, ja. Så nu får jag packa om. Men målar nog naglarna för säkerhets skull. Och kanske låter sandalerna va kvar. Man vet ju aldrig. Får helt enkelt använda mina spirande armmuskler och släpa med mig en tyngre väska. Sommar/vår/vinter-packad (ja just det, ta med ditt underställ också, sa mamma. Jahapp.)

Men imorrn bär det i alla fall av till Stockholm! Med eller utan sol, men definitivt med mycket skoj. Och med äntligen lite ledigt från uppsats och ångest.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

