Vad är problemet?

Varför går mitt uppsatsarbete så segt? Har jag inte blivit mer effektiv än så här efter alla år i skolan? Är det motivationen som tryter så totalt på sluttampen? Eller är det mitt undermedvetna som får panik över att jag snart är helt finito med skolan, skolan som varit mitt liv de senaste jag-kan-inte-räkna-dem-för-de-är-alldeles-för-många åren?

16 dagar kvar. 16 ynka dagar. Och ändå känns det som att jag aldrig mer kommer kunna slappna av. Aldrig mer kunna se på tv. Aldrig mer läsa en bok för att det är roligt. Så är det ju naturligtvis inte, men så känns det i hela kroppen.

Så. Mycket. Kvar.

Försöker ta en dag i taget. Tänka att resultatet inte är så viktigt. Andas djupa andetag och tänka lugna tankar.

16 dagar. Nog ska jag kunna ta mig igenom det.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Vad är problemet?

  1. Esmeralda says:

    Du klarade det! Har missat så mycket i din blogg Malin, har också haft för mycket att göra…får ta igen allt nu på en gång:)

Leave a Reply

