Disciplin

Nu sitter jag i ett nystädat vardagsrum, dammsugarluften är utvädrad och doften av liljekonvaljer fyller rummet. Åskan mullrar utanför och regnet smattrar mot balkongräcket. Hade det inte varit för dokumentet med titeln “Metoddiskussion” framför mig så hade det varit en väldigt behaglig söndag. 11 dagar kvar tills inlämning. Jag kämpar med att skriva och jag kämpar med att inte distraheras. I fredags satt jag på jobbet i 8 timmar utan något att göra och utan något internet, och då skrev jag som en galning. Hemma går det inte lika bra. Den enda slutsatsen jag kunnat dra är att forskning inte är för mig. Det är alldeles för mycket regler och ramar att förhålla sig till. Jag kan hitta områden som jag tycker är jätteintressanta och där jag tänker: det här skulle jag vilja ta reda på mer om! Det här skulle man kunna göra en intressant studie om. Men sen allt runtomkring. Bara blä.

Jag måste piska mig själv nu, piska mig till att kämpa på slutspurten, så att jag kommer i mål. Inga morötter som funkar, bara hård disciplin. Därför har jag också halkat efter på min att göra-lista. Den får förskjutas en månad. Hoppas det är okej, Catrin. Som du själv skrev, det var faktiskt väldigt mycket på kort tid så här när man tittar på det efteråt. Men jag lovar att återuppta den så fort uppsatsen är inlämnad! 11 dagar!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

