Kolugn?

Min första magkatarr kom som en skärande smärta i bröstet i lördags. Jag tappade andan och blev så rädd, det är obehagligt när det gör ont i  bröstet. Och när det sen kom tillbaka flera gånger under två dagar började jag spela upp mardrömsscenarion i huvudet. Till exempel att mitt hjärta var på väg att kapsejsa, om allt jag ville göra innan jag dör, och undrar vad Daniel skulle träffa för tjej efter mig. Jag väljer att kalla det livlig fantasi. Inte neurotism. Nu har jag i alla fall köpt medicin som verkar hjälpa litegrann, men jag måste bli bättre på att inte bli uppstressad. Det som gör mig allra mest stressad är när jag inte har kontroll. När något hänger i luften. Som ikväll, när jag inte kan få klara besked från min chef när och hur mycket jag ska jobba. När han föreslår att jag ska jobba halvdagar vilket skulle kännas ganska kasst för mig, och sen säger “Men jag kan inte svara på det idag”. Då får jag en klump i magen.  Det måste jag försöka jobba med, för sånt kommer ju dyka upp hela tiden. Jag måste lita lite mer på att saker löser sig, att jag löser saker.

Sånt här kan göra mig lite lugnare dock (undrar om en ko kan få magkatarr? Och om det i så fall är i alla magar på en gång?):

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Kolugn?

  1. Esmeralda says:

    Fina fina kor…djur och natur är underbart bra när man behöver stressa ner:)

Leave a Reply

