Nu, nu, nu!

Så var skolan slut, jag har opponerat (vilket gick jättebra), jag har blivit opponerad på (vilket gick mindre bra), jag har närvarat vid programmets avslutningsceremoni (där jag kände mig lite smått cynisk när läraren som jag aldrig haft ett personligt samtal med nästan börjar gråta när hon håller sitt tal till oss, men ganska stolt när jag tar emot min ros och applåder), jag har ätit fin examensmiddag med mamma och Daniel.  

Och nu då?

Nu är vad jag har väntat på. När det inte finns nåt ”men jag borde ju”. Men jag borde ju plugga, men jag borde ju börja på min hemtenta, men jag borde ju skriva på min uppsats. Plötsligt finns det tid då jag inte borde göra något annat. Och då är jag plötsligt där, då jag kan göra alla de där sakerna som jag innan inte haft ro och tid till. Läsa alla de där böckerna och tidningarna. Skriva på den där idén som nu, i mitt mindre stressade och fullproppade huvud, borde dyka upp. Sy om de där kläderna som ligger på hög i garderoben, rensa bland bilderna på datorn, scanna in bilderna från resten av livet. Göra de där resorna jag drömmer om. Gör jag inte de här sakerna nu, de närmsta åren när jag antagligen är så fri som jag nånsin kommer vara, kommer de alltid vara saker som ligger och väntar på mer tid. Gör jag dem inte nu, så kommer jag nog alltid vara lite besviken på mig själv.

Så nu jäklar! (fast nu borde jag sova, för imorrn ska jag jobba…)

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Nu, nu, nu!

  1. Esmeralda says:

    Borde, borde ,borde…det tar ju aldrig slut. Ett liv utan borden är ett liv utan varken jobb eller skola! Hehe…det skulle jag vilja testa på i ett halvår eller så…hade varit underbart! Jag har sökt ett jobb med start i november, hoppas jag får det och kan vara ledig i flera månader innan=)

Leave a Reply

