Ketchupeffekten

Nu är jag äntligen på väg till midsommarfirande i Västerås, efter en lång ketchupvecka. Eller i alla fall en ketchuptisdag med påföljder. Min morgonhesa röst och jag-har-precis-vaknat-engelska fixade först en intervju åt mig till idag. På Skype. På kvällskvisten ringde ytterligare ett okänt nummer och meddelade att jag fått jobb! Ett riktigt jobb, med månadslön och förmåner. I Malmö. Riktigt åtminstone tills årsskiftet, sedan får vi se. Det kommer bli en spännande höst, hursomhelst.

Men då hopade sig molnen över min jobblycka ett tag, på grund av mitt sommarjobb. Detta löste sig dock efter många om och men. Så då var det bara intervjun idag kvar. Jag, som aldrig använt Skype förrän denna veckan, hade lite svårt att veta vart jag skulle titta, och när hon tittade på mig. När hon tittade på mig borde ju jag titta in i kameran. Men när hon tittar in i kameran känns det ju som att hon tittar rakt på mig. Har aldrig tidigare under en intervju varit så förvirrad och så medveten om mina egna ansiktsuttryck och rörelser. Nästa vecka får jag i alla fall veta om jag går vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen. Nu har jag redan bestämt mig för att ta det andra jobbet, men är för nyfiken på resultatet av dagens intervju för att berätta det för dem riktigt än. Men alltså. En intervju för ett internationellt företag + ett jobberbjudande samma vecka. Någon borde göra en vetenskaplig studie på det här med ketchupeffekten. Men inte jag. För jag har slutat plugga (ja, det känns fortfarande härligt konstigt att ta de orden i min mun, eller mina fingrar)! Och ska börja jobba.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

