The hatter and the bull whisperer

Justsmallpotatoes presenterar stolt:

Projekt hatt till Cat.

Och i profil:

Nu tar jag och nål och tråd och all sorts pyssel en välbehövlig paus från varandra. Kanske på återseende nån gång (kanske ganska snart då både min jacka och kofta behöver lagas).

Och i helgen var det bröllop.

Rörande vackert och en strålande fin sommardag, inte ett moln på himmeln förutom den lilla, obetydliga detaljen att jag fick oväntat och närgånget besök av den här:

Händelseförloppet fortlöpte så här:

1. Tjuren står mitt på stigen.

2. Tjuren vänder sig och går åt ett håll. Jag smyger runt på andra hållet.

3. Tjuren vänder sig om och börjar galoppera rakt mot mig.

4. Alla skriker “Stå still Malin!” Jag står still. Hjärtat står still.

5. Tjuren stannar en meter ifrån mig, glor, frustar och stampar i marken. Jag står still.

6. Tjuren kommer fram till mig, nosar. Jag står still.

7. Tjuren slickar på mig.

8. Tjuren springer sin väg.

Det var dramatiskt, lite traumatiskt (behövdes champagne för att lugna nerverna), men också lite spännande, så här i efterhand. Som en av de irländska gästerna uttryckte det: “Ye’rr a verry brrreev leedy. That’s how most accidents happen on farrrms ye know. I can tell you that now, when the dangerrr is overrr.”

Om inte annat så får jag kanske perspektiv på nervositeten som fortfarande känns litegrann på jobbet, efter att första veckan är avklarad. Där må finnas nya ansikten, nya arbetsuppgifter och en massa nybörjarmisstag att begå. Men där finns åtminstone inga uppretade 500-kilostjurar.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to The hatter and the bull whisperer

  1. Mem says:

    Jäklar vilken snygg hatt! Du ska få göra en hatt till mig också en vacker dag. (Måste jag först ha en möhippa då?).

  2. Anna says:

    Haha haha ja så här i efterhand är det skoj. Med tjuren alltså. Men jag va också skiträdd i stunden haha.

Leave a Reply

