Skäll

Idag fick jag skäll av Catrin för att jag inte uppdaterar bloggen tillräckligt ofta. Hon börjar bli riktigt irriterad, minsann! Så jag måste ju skriva några rader nu åtminstone för att lugna hennes kokande nerver tills jag har tid och ork att skriva ett längre inlägg, så att det inte går överstyr. För vem vet vad som kan hända då. Vem vet vad som kan bli följderna ifall det går så långt att Catrin blir till exempel rasande.

Jag är ju så trött på kvällarna. Det är därför jag inte orkar skriva. Något. Nytt jobb suger musten ur mig. Men jag har kommit på ett litet knep – att sova en halvtimme när jag kommer hem gör mig ganska pigg de timmar som återstår av kvällen. Och så är det så himla skönt också. Redan på tåget börjar jag slumra, och sen dyker jag ner i soffan så fort jag kommit innanför dören. Tyvärr funkar ju inte det varje dag, så vissa kvällar snubblar jag runt som en berusad zombie med suddig blick och dreglande mungipor, och stupar i säng när jag väl kommer hem.

Och nu är det dags för just det. Klockan är över tio = sovklockan har ringt.  Gonatt mina skatter som fortfarande orkar titta in.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Skäll

  1. catrin says:

    duktig flicka! 🙂 jag gillar att du betraktar mej som en ursinnig drake eller nåt. på nåt sjukt litet vis är det smickrande.

  2. Esmeralda says:

    Bra Catrin att du fick igång Malin igen! Det kom så få inlägg så att jag övergav henne några veckor…
    Skönt att läsa dina tankar igen Malin…de bidrar alltid till skratt:)

Leave a Reply

