Surprise!

Men oj! Jag har aldrig tidigare tittat på sista sidan i “Alkemisten”. Varför skulle jag göra det innan jag ens läst första? Men nu när jag bläddrade fram sista bladet, står där “Just in case, here is my e-mail” följt av Xaviers mailadress samt telefonnummer och “You’ll be more than welcome to my house anyday”

Får nog ta och skriva ett e-mail till honom nu då. Att jag äntligen läst hans favoritbok, åtta år efter att han gav den till mig. Och att jag tyckte den var…tråkig. Kanske jag inte behöver skriva. Några visdomsord ska jag plocka med mig, i alla fall, t.ex.:

“When each day is the same as the next, it is because people fail to recognize the good things that happen in their lives every day that the sun rises”

Idag är jag frustrerad. På människor (egentligen i mer bestämd form), på världen, på måndagar. Det roligaste som hände idag var när jag fick visa leg för att köpa en trisslott. Spännande måndag alltså. Så ska försöka hålla ovanstående citat i huvudet imorgon bitti, och varje morgon efter det.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Surprise!

  1. Esmeralda says:

    Det var värst! Han tänkte väl att du skulle kasta dig över den och i slutet vara så tacksam gentemot honom att du önskat att du haft hans kontakt uppifter…och så finns de plötsligt där! Tadam! Men…boken förändrade inte ditt liv?

  2. Esmeralda says:

    kontaktuppgifter…

  3. malinelf says:

    Nej, den förändrade inte mitt liv. Men jag kan förstå att den gör det för vissa, för den är väldigt spirituell. Jag är väl bara för materialistisk eller för cynisk för att svälja budskapet helt och hållet.

Leave a Reply

