Help

Vad jag är dålig på att blogga då. Denna veckan kan jag i alla fall skylla på att jag har haft min hittills jobbigaste, mest ångestfyllda, ont-i-magen-när-jag-går-hem-vecka på jobbet. Och när jag kommit hem har jag bara velat fly in i overkligheten i form av “The Help”, höstens första bokklubbsbok och dessutom den bästa bok jag läst på länge. Jag har läst liggandes, sittandes, ståendes, gåendes. Och igår tog den plötsligt slut. En bitterljuv känsla, när man läser en riktigt bra bok, och börjar närma sig slutet. Man vill bara läsaläsaläsa för att det är så underbart, men samtidigt vill man spara på njutningen, man vill dra ut på plågan att lämna personerna man lärt känna, man vill stanna kvar i den andra världen så länge som möjligt.

Men, det är väl bara att kasta sig in i nästa. Idag har jag i alla fall njutit av att det varit fredag. Som jag har längtat. Så lång denna veckan varit. Så underbart härligt med fredagskväll. Jag har varit ensam hemma, ätit pizza, choklad, druckit vin och kollat på tv. Började kolla på en spännande film och inser efter ett samtal med Daniel att det är Mission Impossible jag ser. En ung, oförstörd Tom Cruise. Och jag minns väldigt tydligt en dagboksanteckning från många år tillbaka, när jag varit och sett Mission Impossible 2 på bio. “Idag har jag varit med Therese på bio. Vi såg Mission Impossible 2. Den är väldigt populär just nu.” Jag tyckte jag var så himla cool som hade varit och sett den. En actionfilm liksom. Innan hade jag väl mest sett Disneyfilmer på bio. Ja, vad lättimponerad man var när man var liten.

Nu börjar texten snurra framför ögonen. Det är ett tecken på att det är dags att sova.

Gonatt, och ha lite tålamod, jag ska bli bättre.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

