The big Bajs

Jag använder mig mycket av ordet bajs när jag är missnöjd (och när jag inte är missnöjd). Igår skickade jag ett sms till Catrin om hur bajsnödiga många människor är, efter att ha haft en sån där dag när alla är otrevliga, själviska och sura. Droppen som fick bajsbägaren att rinna över var när en äldre kvinna kastade sig in före mig i kön på Malmborgs när jag hade ca en halv meter kvar till människan som utgjorde slutet av den. Hon rundade en hylla, fick syn på det lilla lilla utrymmet, slängde sin korg framför sig in i kön och låtsades sen som ingenting. Bajs, bajs, bajs, upprepade jag i mitt huvudet som ett mantra för att hindra mig själv från att säga något mycket värre högt. I alla fall (jag hoppades hon skulle tappa något eller inte ha tillräckligt mycket pengar på kortet, men så skedde ej) så ledde detta till en diskussion mellan mig och Catrin om hur många av alla människor som skuffas och knuffas i köer och på allmäna platser, eller bara är otrevliga på något annat sätt, egentligen bara är bajsnödiga och inte kan fokusera på något annat och uppför sig därefter. Jag tror inte denna hypotes kommer komma särskilt mycket längre än till just en diskussion mellan mig och Catrin, men jag tyckte den var värd att nämnas i alla fall. Nu finns den bevarad, nedskriven, ute på the world wide web och kan nå vemsomhelst som skulle kunna finna den intresseväckande.

Idag var en bra dag fram tills den sista halvtimmen på jobbet. Då kom dagens Bajs med stort B neddimpande på skrivbordet. Och detta måste jag ta tag i imorrn. Så jag har lite svårt att glädja mig åt att Sverige (just nu) är i EM-kval, eller att hela lägenheten luktar av tacopaj. Men jag övar! Jag övar på att bortse från bajset och fokusera på det roliga.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to The big Bajs

  1. catrin says:

    hihi. fina du. vad bra att det här nu finns tillgängligt för allmänheten. himla tur för dom liksom.

    ett tips i övan på omfokus bort från bajs: om man byter ut b:et mot ett n så blir det NAJS! NAAAAJS. finns mkt som är najs.

  2. Esmeralda says:

    Alltså Malin….jag hoppas verkligen att ingen på ditt jobb någonsin finner din blogg intresseväckande!!

    Om du, nästa gång det händer något med stort B på jobbet, ser framför dig hur en stor dimp av bajs landar på ditt skrivbord (det gjorde jag när jag läste) så kanske du kan skratta åt den instället för att känna ångest?:) du har ju extrem bajshumor så det borde funka;)

Leave a Reply

