Underbar, underbar helg

För ovanlighetens skulle känns det som att helgen varit jättelång, för att jag gjort så många olika roliga saker. Jag har hunnit träffa Jenny, ge respons på hennes roman, se Idol och dricka vin och laga god middag, äta lunch i Dalby, träffa familjen och klappa Felix, köra till Ystad på höstdimmiga, färgkantade vägar, glida runt i en morgonrock på Ystad Saltsjöbad, plaska i poolen, bada bubbelpool, gå barfota ut i dimman på en iskalla träbrygga och titta på havet, bestämma mig för att absolut inte bada i det utan istället sätta mig i en rykande badtunna och omfamnas av kvällsmökret, sova middag i en hotellsäng, åka till en restaurang inne i Ystad och upptäcka att den befolkas endast av två uttryckslöst tuggande par och har menyer som består av kopierade, kantstötta papper på en clipboard, smita ut därifrån igen på en äta mig proppmätt på en mycket mysigare restaurang, gå på musikquiz i hotellets restaurang, dricka portvin och äta choklad på rummet, sova gott på fluffiga kuddar, äta lyxig hotellfrukost med perfekt stekt bacon, färskpressad juice, varma croissanter, pannkakor, hemmagjord sylt och utsikt över havet, bada lite till, fika i Dalby och slutligen äta tacos och spela strategispel med goda vänner.

Om jag bodde vid ett hav och hade en badtunna skulle jag aldrig vara stressad. Det går liksom inte att inte koppla av och njuta när man sitter där i mötet mellan kyla och värme och ser ut över ett oändligt (fastän Daniel vidhåller att han kan se Tysklands kust från Ystad) hav.

Och det passade dessutom så bra att göra detta denna helgen, eftersom jag i fredags morse fick veta att jag har fått en tillsvidareanställning!

Detta innebär att jag:

1) Kan köpa en ny dator!

2) Kommer ha betald semester i sommar för första gången i mitt liv!

3) Inte behöver tänka på att leta efter sommarjobb.

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Underbar, underbar helg

  1. CeciliaHR says:

    Wow! Vad härligt Malin! Låter underbart! Och jättemånga grattis till tillsvidareanställningen. Sååå skönt! Många kramar!

  2. Amanda says:

    Grattis till jobbet!
    Och vad bra att du hade det bra i helgen 🙂

  3. Esmeralda says:

    Wieee!!!! Så roligt:) Så underbart skönt både med helgen och tillvidareanställning! Grattis=)

  4. catrin says:

    GRATTIS malin du underbara kvinna!! Du förtjänar det gånger 100. KRAM

  5. Mem says:

    YES vad grym du är. Grattis!

Leave a Reply

