En helt okej måndag

Det är fortfarande så att jag varje måndag känner mig som lite ny igen. När det har hunnit gå en helg känns det fortfarande lite konstigt att gå till Jobbet. Mitt jobb, min arbetsplats, där jag ska jobba tillsvidare. Men idag var trots allt en helt okej måndag. Förutom lite pinsamheter som jag kanske får lära mig att leva med (då jag ofta lyckas få till dem), gick det bra. Kände mig till och med lite professionell till och från. Och så mitt i allt ringde de från Hemmakväll och berättade att jag vunnit en tävling om 100 gratis hyrfilmer under ett år. Så nu ska här kollas film! Tycker det är väldigt sympatiskt att ringa och berätta en sån sak en måndag. Tror det är mångas humör som är i behov av ett lyft på måndagar.

Men mest längtar jag ju till helgen. För då ska jag till Göteborg och Jenny och Catriiin! Och gå på Jul på Liseberg, dricka glögg, äta lussebullar, spela på chokladhjul, lyssna på julsånger, och åka till Ullared (kanske att julstämningen dör där en stund, men jag får se till att återuppliva den nästa vecka här hemma). Julen är min bästa tid på året, och snart börjar den!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to En helt okej måndag

  1. Esmeralda says:

    Ja, julen är härlig! Hoppas ni får en skön helg:)

    Men synd att du inte är hemma och kan kolla film med oss på lördag! Speciellt eftersom du nu hyr gratis filmer;)

Leave a Reply

