Frisk luft, tv och dagsljus

Så skönt det är att vara ledig! Man upptäcker liksom livet på nytt. Lite som när man går ut på lunchen och upptäcker att det är ljust. Om solen skiner händer det till och med att man börjar skutta.  Det låter hemskt, och det är det väl också, litegrann. Men det blir ju så när man jobbar mitt i en byggnad utan några fönster. Det är liksom lysrör för hela slanten och man hinner glömma hur det känns med dagsljus, för på vintern är det mörkt när man kommer och mörkt när man går. Därför denna glädje på lunchen när man upptäcker Dagen. Ens yrvakna mullvadsögon kisar mot ljuset och man nosar sig försiktigt omkring. Sedan glädjeskutt.

Och samma sak när man är ledig då, fast i ett större perspektiv. Man hinner fundera mycket mer, umgås med sig själv och upptäcka saker man vill göra.

Denna ledighet har förutom en mysig jul i Dalby ägnats framförallt åt att ligga i en soffa i Västerås och titta på antikprogram på tv, äta mackor och klappa katter, samt gå lite i skogen. Det kanske låter tråkigt och trist och alldeles alldeles fruktansvärt i vissas öron, men för mig var det precis vad jag behövde. Det var så länge sen jag bara kunde slappa sådär, och det gav mig ny energi.

Några ledighetsbilder:

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Frisk luft, tv och dagsljus

  1. Esmeralda says:

    Vilka underbara bilder! Jag känner precis som du Malin…trots att jag har ett fönster precis vid mitt skrivbord.

Leave a Reply

