Hutttttter

Nu är jag tillbaks efter en oplanerad bloggsemester. Det här har hunnit hända:

– Jag har blivit av med min(a) vaxpropp(ar) som tydligen hade suttit och ruvat därinne jättelänge och krävde 3 läkarbesök att få ut.

Ja, det var väl ungefär det… det var i alla fall det mest dramatiska som hänt. Jag var mycket olycklig av att bara höra på än det ena, än det andra örat. Men sen efter en flaska revaxör och tre utsugningsförsök så sa det bara schlurp, smack, och så rusade luften och världen in i mina öron igen! Underbart!

Förutom detta lilla mirakel har jag haft besök av både Catrin och Jenny, ordnat födelsedagsmiddag för Daniel med supergod mat om jag får säga det själv (och det får jag ju), varit på fest och på quiz och på after work. Men mest av allt känns det som att jag bara frusit. Jag fryser när jag går upp på morgonen (huttrar och skakar som en frostbiten snödroppe mitt på en skånsk, blåsig slätt), jag fryser när jag väntar på bussen (vaggar fram och tillbaka som en pingvin eller, ifall jag inte är ensam, biter ihop och önskar att jag var sjuk så jag kunde ligga kvar i sängen), jag fryser på jobbet (gömmer mig i lager på lager av halsduk), jag fryser när jag kommer hem – det var sjutton grader i vårt kök idag – och jag klär på mig mer och mer och försöker stanna i soffan under filten, men det går ju inte att göra varje kväll. Vår, det är dags för vår! Så här kallt kan jag inte minnas att det nånsin varit. Och nu ska jag ta av mig filten – hutterhutter – och byta om för att gå ut i kylan igen för att gå till ishallen och åka skridskor.

Ifall någon råkar få en plats över på en resa till ett varmare land – ring mig!

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Hutttttter

  1. m-i says:

    Var har du gömt värmefläkten som ni fick för “ca precis” ett år sedan:)???

  2. malinelf says:

    Jag hade glömt den! Daniel påminde mig idag, så ska ta ner den från vinden imorrn och sätta den på fullt blås!

Leave a Reply

