Mina högar

OBS!!! KÄNSLIGA LÄSARE D.V.S. MAMMOR OCH EVENTUELLA PERFEKTIONISTER VARNAS – LÄSNING SKER PÅ EGEN RISK OCH SYRLIGA KOMMENTARER UNDANBEDES!!!!

På jobbet är jag organiserad. Har koll på vad jag gjort, vad jag ska göra, var jag hittar saker. Hemma lägger jag å andra sidan allt på hög(ar). Inga organiserade högar med någon logisk inbördes ordning, utan helt enkelt hullerombullerhögar. I huvudet har jag superstruktur. Synd att ingen kan se det. Synd att allt som syns är det här (även mitt skrivbord på jobbet har lite att önska, men inte riktigt så här mycket):

Jag städar skrivbordshögen titt som tätt, men ändå ser det oundvikligen ut som ovan igen inom ett par veckor. Idag när Daniel frågade var han skulle lägga mina grejer som låg på matbordet och jag sa att han kunde lägga dem på skrivbordet bara för jag skulle ändå städa där snart replikerade han, inte alls oprovocerat, “Jaså, det är dags nu igen.”

Ungefär samma sak gäller med mina andra högar. De poppar bara upp här och där, fördelaktligen där det finns tomma ytor. Jag plockar undan dem. En vecka senare har de poppat upp på ett annat ställe, eller alltså till och med på samma. Tillåt mig presentera -Kistanhögen (där hamnar ofta allt som är involverat i min morgonrutin):

Ovanpådengamlatevenhögen (här hamnar diverse grejer som inte får plats på/som jag av någon anledning i stundens hetta inte tycker passar in på skrivbordet):

Bakomstolenochnästanbakomgardinenhögen (den här högen vet jag faktiskt inte hur den har uppstått, jag tror Daniel kan vara inblandad?):

Påsängenskortsidahögen (här hamnar halva min garderob, här letar jag alltid först då det är större sannolikhet att plagget jag letar efter hänger här än i garderoben):

Klädhängarhögen (här tror jag de kläder hamnar som jag inte vill ska rivas ner av misstag av sovande fötter):

Jag känner att detta var ett väldigt självutlämnande inlägg. Ni kan se det som att jag kompenserar för min långa frånvaro. Eller kan ni se det som att jag desperat försöker hitta något att skriva om. Välj själva!

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to Mina högar

  1. Mem says:

    Jag gillar att du är tillbaka med besked (säger hon som precis la ner sin blogg) och gläds över att jag ser P&L skymta fram där i röran!

    • malinelf says:

      Nej Emma, varför? Jag har varit en lika dålig läsare som bloggare den senaste tiden. Men skulle ju precis komma igång igen. Kanske kommer du också tillbaka nån gång?

      • Mem says:

        Om du någon gång skulle ge dig in i Twitterträsket så finns jag där! Tror inte att jag kommer att blogga privat igen, men kanske i något jobb framöver.

  2. Amanda says:

    Vad spejsigt att du får högar hemma! Jag får mer som ett enda tjockt snötäcke av prylar, kläder och viktiga papper i hela lägenheten.
    Och smutsklädeshögen har jäst upp som en pyramid ur tvättkorgen så att det har bildats en bergsbestigartopp ovanpå.
    Jag kanske skulle städa?

    • malinelf says:

      Kanske det du! Kanske vi båda borde. Kanske vi gör någon dag? Kanske om en vecka eller kanske två? =)
      Vet du, jag har fortfarande inte varit hemma hos dig. Har tänkt mig att du har jättestädat hemma, vet ej varför.

  3. I think the admin of this sitge is genuinely working hard
    for his web site, since here every information iss quality
    based stuff.

Leave a Reply

